Tuesday, October 21, 2008

kesunyian tanpamu wahai sahabat..



adakah aku bertepuk sebelah tangan? adakah aku kesunyian mengharapkan seseorang untuk hadir dalam hidupku, membuatkan aku mencari tempat mengadu...ruang masa berhenti tika aku memerhatikan daun berguguran ke permukaan bumi dari pohon rendang yang indah sekali..kulit ku lembut dibelai angin yang dingin dan hangat tanpa sedikit pun aku merasa kesejukan..aku pandang ke langit yang biru melihat betapa indahnya ciptaan tuhan untuk tatapan sekalian alamnya.. awan berkumpul di atas memenuhi langit seolah-olah memberi lindungan dan teduhan kepadaku...
tanganku dipaut rakan di kala aku memerlukan pertolongan mahupun memberikan pertolongan pada yang memerlukan..aku masih mempunyai segalanya di sekeliling ku.. tapi sentiasa merasakan kekurangan.."ada lagi yang lebih bermakna dalam diriku", hatiku berdesus ..sahabat baikku..aku mempunyai sahabat yang baik lagi rapat di sampingku..


sahabat,

aku merasakan kehilangan tanpanya,

aku merasa jauh tanpa di sisinya,

aku merasa hiba
tanpa dia menghiburkan aku,

aku merasa kesunyian tanpa dirinya menemani aku,

TAPI...

aku merasa sangat tenang dan bahagia kerna dia sentiasa ada dalam hatiku
,

aku merasa sangat riang dengan dia membuat ku tertawa,

aku merasa tenteram kerna dia membuat aku sentiasa percaya akan wujudnya harapan,

aku merasa jiwaku
aman dengan kata-katanya yang manis dan bermakna,

SAHABAT ADALAH SEGALANYA UNTUKKU,

andai kata harta, kesibukan,emosi dan nafsu mampu mengaburi mataku,

akan aku pejamkan mataku,

mengenang kembali saat ku bahagia bersama sahabat baikku,

di kala aku tertawa dan senyum saat dia menari di hadapanku,

berkongsi bersama tiap saat yang kau ku merasakan amat berharga buatku,

akan ku lakarkan setiap kenangan kita bersama di atas diari,

agar dapat kita mengenang kembali saat kita bersama,

sebagai penawar di kala ku duka dan lara,

sebagai penyejuk hati di kala ku sedang amarah,

sebagai peneman di kala ku kesunyian,

membayangkan wajahmu di hadapanku,

aku amat memerlukanmu, wahai sahabat baikku...

maafkan ak andai aku melukakan hatimu,

maafkan aku andai aku lama tidak menghubungi mu,

aku alpa dengan sikapku yang penuh dengan kekurangan,

aku hanya insan yang biasa,

yang tidak sempurna seperti insan yang lain,

berilah aku masa untuk memahamimu,

membuatkan ku sedar betapa dikau amat bermakna di dalam hatiku,

akan ku coba untuk menjadi yang terbaik untukmu,

kerna kelak kita akan sentiasa bertemu,

sahabat jangan tinggalkan daku,

terimalah aku seadanya yang coba mencari apa yang terbaik,

belajar untuk apa yang kita tuju dan perbaiki diri,

aku merayu....wahai sahabat baikku..



No comments: